Algemene voorwaarden
Prijzen
De prijzen op onze website zijn per week en in de regel inclusief een standaard auto. Prijzen zijn gebaseerd op het standaard aantal bedden. De meerprijs voor extrabedden varieert per accommodatie. Wanneer uw boeking in twee seizoenen valt, wordt de prijs proportioneel berekend. Voor een verblijf vanaf 15 nachten bieden wij u een gereduceerde prijs over de gehele periode.
Voor vragen over de prijzen kunt u ons altijd mailen of bellen (075 6120390).
Reservering
Wanneer u een keuze heeft gemaakt, kunt u de accommodatie van uw voorkeur aanvragen via de website. Als de accommodatie beschikbaar is, sturen wij u een mailbericht met een link waardoor u een definitieve reservering kunt maken. Mocht de accommodatie niet beschikbaar zijn dan sturen wij u informatie over mogelijke alternatieve accomodaties
Indien u ons opdracht geeft om vluchten voor u te boeken, dient eerst het totale bedrag van de vluchten afgerekend te worden.
De opdrachtgever is hoofdelijk aansprakelijk voor de juistheid van alle gevraagde gegevens inclusief die van de medereizigers
De servicekosten voor het boeken van de vluchten zijn € 25 per persoon.
De reserveringskosten zijn € 25 per factuur.
Als u liever telefonisch contact met ons wilt hebben dan kunt u ons rechtstreeks bellen op (075 6120390) Doormiddels van het contactformulier op de homepage kunt u ons 24 uur een bericht sturen met uw vragen en/of wensen. Wij zullen zo spoedig mogelijk hierop reageren.
Betaling
Per factuur:
- Na ontvangst van de “Reserveringsopdracht” ontvangt u per e-mail de boekingsbevestiging / factuur, waarna u per omgaand de aanbetaling/betaling voldoet.
- De aanbetaling bedraagt 50% van de totale reissom, inclusief de kosten voor verzekeringen, reservering, eventuele vluchten en de bijdrage voor de Stichting GGTO. De restbetaling dient tenminste 6 weken voor vertrek te worden voldaan; u krijgt daarvoor geen nieuwe factuur.
- Eventueel door ons verzorgde vluchten dienen altijd 100% vooraf betaald te worden, inclusief de servicekosten.
- Reserveringen gemaakt binnen 6 weken voor vertrek, moeten terstond en volledig worden voldaan.
- Bankrelatie: ABN-AMRO rek. nr.: NL40ABNA0411637770
- Wij bieden u de mogelijkheid met Ideal te betalen. Hiermee kunnen echter alleen de kosten voor een standaard arrangement ( accomodatie met standaard auto) betaald worden. Voor eventuele additionele kosten ontvangt u een aanvullende factuur. De Ideal betaling staat in dit geval garant voor de aanbetaling, de eventuele aanvullende factuur dient uiterlijk 6 weken voor vertrek, of direct betaald te worden indien de reservering binnen 6 weken voor vertrek is gemaakt.
Reisbescheiden
Ongeveer een week voor vertrek zenden wij u per e-mail alle reisbescheiden, alsmede Reisnotities en een routebeschrijving(en) naar uw accommodatie.
De vouchers voor uw accommodatie(s), auto(s) en/of transfer, alsmede uw eventuele vluchttickets dient u te allen tijde uit te printen en mee te nemen als bevestiging. Wij adviseren u om ook de andere documenten uit te printen en zorgvuldig door te lezen.
Aankomst en vertrek
Het tijdstip waarop uw accommodatie beschikbaar is, verschilt per bestemming
(zie Praktische Informatie). Op de laatste dag van uw verblijf verzoeken wij u de accommodatie vóór 10 uur ’s morgens te ontruimen, om de eigenaren voldoende gelegenheid te geven het huis weer schoon gereed te hebben voor de volgende gasten. Deze tijden gelden ook als uw terugvlucht laat in de middag, avond of nacht is. Vaak is er echter gelegenheid om uw de bagage te “parkeren” zodat u ongehinderd van de laatste dag kunt genieten. Wij verwachten dat u de accommodatie netjes – en zeker de keukeninventaris schoon – achterlaat.
Transport luchthaven naar accommodatie
Omdat bij al onze arrangementen een auto is inbegrepen, staat deze direct voor u klaar op de (lucht)haven van aankomst. Met behulp van onze routebeschrijving kunt u dan rechtstreeks naar uw accommodatie reizen. Indien gewenst kunnen wij voor u een taxitransfer regelen bij aankomst. U wordt dan op de luchthaven opgewacht door een chauffeur die u rechtstreeks naar de accommodatie brengt. De prijzen gelden voor maximaal 4 personen per enkele reis en zijn op aanvraag beschikbaar.
Accommodatie
Uitsluitend de personen die op de Reserveringsopdracht worden vermeld, mogen van de accommodatie gebruik maken. Veel van onze accommodaties zijn op zichzelf staande huizen, waarvoor wij de exclusieve boekingsrechten in Nederland hebben. Sommige villa’s zijn dusdanig van afmeting of constructie dat ze in meer appartementen zijn onderverdeeld. Ze zijn echter altijd voorzien van privé faciliteiten. De plattegrondjes en/of de foto’s die wij publiceren dienen uitsluitend om u een indruk te geven van de indeling van de accommodatie, c.q. de ambiance die u mag verwachten. Zij pretenderen niet tot in details nauwkeurig te zijn. Bij huizen waarin zich meerdere accommodaties bevinden, zijn onderlinge verschillen mogelijk.
Indien u sepcifieke wensen heeft, dient u dit op het reserveringsopdracht te melden. Uitsluitend wanneer deze specifieke wensen schriftelijk worden bevestigd, kunt u ervan uitgaan dat deze wensen worden geleverd. Eventuele extra kosten voor deze specifieke wensen worden aan u doorberekend.
Schoonmaak & inventaris
Beddengoed en handdoeken zijn aanwezig en worden minstens eens per week verschoond. Wij adviseren u echter extra handdoeken mee te nemen, evenals badlakens. De huizen worden minstens eens per week schoongemaakt (geen afwas), maar wellicht niet zoals u dat thuis gewend bent. Enige hulp wordt dan ook van u verwacht. In de meeste huizen is schoonmaakgereedschap aanwezig. Alle huizen zijn door de eigenaren naar eigen smaak en inzicht ingericht. Lokale normen kunnen echter verschillen van de onze.
Airco, energie & water
Gas, elektriciteit en water zijn bij de prijs inbegrepen. Stookkosten (ook brandhout voor de open haard) en kosten voor gebruik van airconditioning zijn niet bij de prijs inbegrepen en dienen lokaal te worden afgerekend (tenzij anders vermeld).
Schade en gedrag
Hoewel het gebruikelijk is dat er voor mogelijke schade een borgsom gestort wordt, willen wij deze methode niet standaard volgen (tenzij anders vermeld). Wij gaan er van uit dat onze cliënten de eigendommen van hun gastheer zullen respecteren. In geval van schade dient u dit altijd te melden aan de huiseigenaar of aan onze plaatselijke agent en de schade met hen te verrekenen of het beschadigde te vervangen. Een goede reisverzekering dekt in de meeste gevallen dit soort schade. Wij verwachten van onze cliënten dat zij plaatselijke gebruiken zullen respecteren en hun gedragspatroon aanpassen aan de omgeving.
Vluchten & Veerdiensten
Bij al onze arrangementen bent u niet gebonden aan vaststaande vluchtarrangementen: u vertrekt wanneer ú dat uitkomt en keert terug op de dag die ú wenst. Met deze uiterst flexibele mogelijkheid onderscheiden onze “samengestelde reis” arrangementen zich van de traditionele pakketreis. U heeft alle vrijheid om uw eigen reisarrangementen te treffen maar, indien u dat wenst, kunt u dit ook aan ons uitbesteden, conform uw persoonlijke wensen. Het gehele arrangement blijft dan in één hand en u betaalt niet nóg eens voor extra annuleringsverzekeringen. Omdat de vluchtmogelijkheden en de prijzen voortdurend in beweging zijn, kunt u ons hiervoor het best even bellen (075 6120390), zodat wij u steeds over de meest actuele situatie en prijzen kunnen informeren.
Boekingsvoorwaarden
Wij kunnen uitsluitend vluchten reserveren na ontvangst van uw Reservering.
Hierop dienen van iedere passagier de juiste achternaam en de eerste voornaam voluit (zoals dat in het paspoort wordt vermeld) alsmede de geboortedatum te zijn vermeld. Wij treden in dit geval op als tussenpersoon tussen u en de uitvoerende dienstverlener, zoals luchtvaartmaatschappijen. Op de bevestiging/factuur die wij u toesturen vindt u de naam van deze dienstverlener. U kunt uitsluitend deze dienstverlener aanspreken op de uitvoering van deze diensten. Op alle vluchten zijn de voorwaarden van de betreffende dienstverlener van toepassing. Wij aanvaarden geen enkele verantwoordelijkheid voor consequenties voortvloeiend uit wijzigingen in vluchtschema’s, annuleringen of vertraging van vluchten.
Alle vluchten kunnen uitsluitend bij vooruitbetaling worden geboekt en in een enkel geval wordt een opgaaf van het aantal koffers verlangd LET OP! iedere vliegmaatschappij hanteert andere voorwaarden m.b.t. de hand en ruimbagage dat u mee mag nemen.
De heen- en terugvlucht dient gelijktijdig geboekt te worden; de vertrek- en aankomsttijden zijn bij reservering bij chartervluchten niet bekend: de juiste vertrektijd vindt u in de ticket. Voorts dient u zich altijd 2 uur van te voren (bij chartervluchten 3 uur) op de luchthaven te melden.
Gezien de drukte in het Europese luchtruim kunnen vluchtschema’s altijd worden aangepast. Controleer daarom altijd uw vliegticket voor de juiste vertrektijden.
Voor gevolgen van wijzigingen in vluchtschema’s en/of vertragingen, aanvaarden wij geen enkele aansprakelijkheid.
Voor alle vluchten geldt dat deze niet kosteloos gewijzigd kunnen worden en dat de annuleringskosten – afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij – tot 100% kunnen oplopen.
Annuleringsverzekering
Wij wijzen u in dit verband nog eens extra op de mogelijkheid een annuleringsverzekering af te sluiten. Als u hier klikt vindt u alle informatie omtrent deze verzekering.
Veerdiensten naar Griekenland
Indien u per auto naar Griekenland reist, kunnen wij ook de reservering voor de veerdienst van uw keuze verzorgen, vanuit Italië (Venetië, Ancona of Brindisi) naar Griekenland (Igoumenitsa, Corfu, Patras met doorverbinding naar Kreta).
Voor prijzen en dienstregeling kunt u ons het beste bellen op: 075 6120390.
Vertegenwoordiging & lokale agenten
Gegeven het onafhankelijke en zelfstandige karakter van de door u gekozen vakantie blijven onze bemoeienissen gedurende uw verblijf tot een minimum beperkt. Toch is het wellicht een geruststellende gedachte dat, wanneer u écht hulp nodig zou hebben, u altijd terecht kunt bij de huiseigenaren of onze lokale agenten. Bovendien zijn zij u graag behulpzaam met toeristische informatie, routesuggesties, of het boeken van excursies: het is aan u of u hen daarbij wilt betrekken.
Het adres van de kantoren en de telefoonnummers worden bij uw reisbescheiden verstrekt.
Annuleringen & wijzigingen
Indien u genoodzaakt bent om uw arrangement, of delen daarvan, te annuleren of te wijzigen, dient u dit altijd schriftelijk aan ons te bevestigen.
De annuleringskosten bedragen (gerekend vanaf de dag dat wij uw schriftelijke melding ontvangen):
tot 28 dagen voor vertrek 50% van de totale huursom
tot 14 dagen voor vertrek 75% van de totale huursom
vanaf 14 dagen voor vertrek of later: de volledige huursom
Deze kosten worden – volgens de verzekeringsvoorwaarden – vergoed indien u een Annuleringsverzekering heeft afgesloten (zie Verzekeringen).
Voor iedere wijziging in de reservering en bij annulering berekenen wij, afgezien van de eventuele meerprijs, €30,- administratiekosten.
De annulering- en/of wijzigingskosten van uw vlieg- of bootreis zijn afhankelijk van de maatschappij waarbij deze geboekt zijn.
In het hoogst onwaarschijnlijke geval dat wij genoodzaakt zouden zijn om, door factoren buiten onze invloed, de reservering van uw accommodatie te annuleren, dan zullen wij al het mogelijke doen om u een alternatief van gelijke of betere standaard aan te bieden. Indien dit alternatief voor u niet acceptabel is dan dient u ons dat schriftelijk mede te delen; wij restitueren dan onmiddellijk alle betalingen betreffende het landarrangement. Eventueel door ons geboekte tickts zullen niet door ons worden gerestitueerd.
Verzekeringen
Wij adviseren u nadrukkelijk om, gelijktijdig met de reservering, een goede reis-, en annuleringsverzekering af te sluiten. Voor bijzonderheden klik op de knop Verzekeringen
Klachten
Mocht u onverhoopt een klacht over de accommodatie hebben, dan dient u hierover eerst de huiseigenaar te informeren. Is deze niet aanwezig of niet in staat om u te helpen, dan kunt u de klacht voorleggen aan onze plaatselijke agent, zodat deze de kans heeft ter plaatse een oplossing te vinden. Heeft dit, naar uw mening, geen bevredigend resultaat, dan dient u de klacht, kort geformuleerd, ter plaatse schriftelijk vast te leggen, door onze agent te laten ondertekenen en dateren en binnen 30 dagen na terugkeer, eventueel schriftelijk toegelicht, bij ons in te dienen.
Uitsluitend wanneer de hier omschreven procedure wordt gevolgd, kunnen wij uw klacht in behandeling nemen.
Algemeen voorbehoud
Wij doen al het mogelijke om te verzekeren dat omschrijvingen en/of informatie met betrekking tot alle aangeboden diensten correct zijn. Echter, indien om redenen buiten onze invloedssfeer enig aspect van dit dienstenpakket niet overeenkomt met deze omschrijvingen en/of informatie, dan kunnen wij hiervoor geen aansprakelijkheid aanvaarden, ook niet indien de cliënt speciaal vanwege dat bepaalde aspect deze diensten heeft geboekt. De gepubliceerde prijsindicaties zijn gebaseerd op de prijzen zoals nu bekend zijn. Kennelijke fouten of vergissingen in dit programma binden ons niet.